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What Samsung Doesn't Get About Tablets

알 수 없는 사용자 2011. 7. 22. 15:43

Source : http://www.todaysppc.com/mbzine/bbs/view.php?id=free&page=2&sn1=&divpage=23&sn=off&ss=on&sc=on&select_arrange=headnum&desc=asc&no=114435

 

What Samsung Doesn't Get About Tablets
삼성의 태블릿 관련 착각

by Wesley(웨슬리), July 21, 2011

Samsung is no stranger to tablet style devices - Nexio and Q1 come to mind.
삼성전자가 태블릿 모양 제품을 만드는 데에 경험이 없는 건 아닙니다. 예전에 나온 넥시오나 Q1만 봐도 그렇죠.

But we know that those have always been niche, as tablets in general computing had always been.
하지만 이런 건 항상 틈새시장용이었다는 것을 다들 아실 겁니다. 컴퓨터 세상에 태블릿이란 그런 물건이었으니까요.

So in the end, Samsung knows how to build a tablet, but do not know how to mass-market it.
결국 삼성은 태블릿을 만드는 기술력이 있어도 대량 판매를 할 방법을 몰랐습니다.

Then one day, Apple pulls out iPad and people started buying them in droves, against all logic of tech experts.
그런데 어느 날 갑자기 애플이 아이패드를 시장에 내놓았고, 전문가들의 상식을 비웃듯이 사람들은 떼를 지어 구입하기 시작했습니다.

This got every other manufacturer including Samsung to think that tablets can be a mainstream product.
이로 인해 삼성을 포함한 다른 모든 제조업체들은 태블릿이 대중적인 제품이 될 수 있다고 생각하기 시작했습니다.

But there wasn't anything in the pipeline to counter it. Luckily for Samsung, it was able to design and produce a new product quickly.
하지만 당장 대응할 수 있는 제품이 개발단계에 놓여있지 않았죠. 삼성은 다행히도 신제품 설계 및 출시를 빨리 할 수 있는 편이었습니다.

So half a year later, it came up with Galaxy Tab.
그래서 반 년 후 갤럭시탭을 선보이게 되었습니다.

Samsung thought the key weakness in iPad was portability and lack of 3G telephony - basically, a tablet should have been a big phone.
삼성은 아이패드의 결정적인 약점이 휴대성과 3G 통화기능에 있다고 생각했습니다. 태블릿은 곧 크기를 키운 휴대전화여야 한다는 것이죠.

These points have been marketed heavily - the fact that you can put it in a suit pocket came up often, regardless of real-life practicality.
이런 요소는 판촉 과정에서 상당히 강조되었습니다. 양복 주머니에 넣을 수 있다는 점은 실용성을 떠나서 자주 언급되곤 했죠.

However, these miss the major point of owning a tablet in the first place - reading books and using apps comfortably on a big screen.
하지만 이것은 태블릿을 애초에 사는 주요 목적에서 빗나갑니다. 큰 화면에서 편하게 전자책을 보거나 앱을 실행하는 것 말입니다.

Anything less and it would be more of a PMP, another device category.
이에 못미친다면 태블릿보다는 좀 더 다른 제품분야인 PMP에 가깝게 되지요.

iPad's big screen was good for using a tablet as a book. It was also backed three thousand custom apps from the start.
아이패드는 태블릿으로써 책 읽는데 괜찮은 큰 화면을 지녔고, 출시할 때부터 전용 앱이 3천 개 씩이나 되었습니다.

That it was well thought out to be an integral part of an Apple ecosystem played a big part  in the success as well.
애플의 전체적인 생태계에 잘 융합될 수 있는 제품이 되도록 처음부터 설계된 점도 아이패드의 성공에 큰 보탬이 되었습니다.

OTOH, Galaxy Tab was decidedly rushed as a reactionary product to iPad, and never had a chance to be a part of bigger ecosystem.
반면, 갤럭시탭은 아이패드에 대응하기 위해 서둘러 만든 제품이다 보니 보다 큰 생태계의 일부가 될 기회가 없었습니다.

Then there was a self-imposed obstacle - Galaxy Tab's unsubsidized price was actually more expensive than a comparable iPad.
한편으로는 자체적으로 세운 걸림돌도 있었습니다. 갤럭시탭의 출고가가 비슷한 선상에서 비교되는 아이패드 기종보다 비쌌던 겁니다.

The end result was tragic for Galaxy Tab - even at the home turf, the 500 thousand units initially sent to carriers have never sold out.
결과는 갤럭시 탭에게 참혹했습니다. 본고장에서 조차 통신사로 출하된 초기물량 50만 대를 다 팔지 못했으니까요.

This is in spite of the carriers heavily subsidizing the device to the point where it's practically free even with cheap plan for 2-year contract.
2년 약정에 싼 기본료로 개통해도 사실상 무료가 될 정도로 통신사들이 가격을 내렸음에도 불구하고.

So Samsung tried a second time by boosting the screen size and putting a more tablet-oriented Android OS from Google.
그래서 삼성은 구글에서 태블릿에 좀 더 적합한 안드로이드OS를 공급받고 화면크기를 키워 재도전하기에 이르렀습니다.

That would be Galaxy Tab 10.1, obviously.
이게 바로 갤럭시탭 10.1이라는 제품이지요.

Samsung probably thought bigger screen might be the key to success.
삼성은 아마도 큰 화면이 성공의 열쇠가 될 것이라고 생각했나 봅니다.

This goes directly against its own claims about how 7-inch screen is optimal while marketing the original Galaxy Tab.
이는 원조 갤럭시탭을 판매할 때 7인치가 최적이라고 주장하던 바와 정면으로 배치되지만 말이죠.

Now it's too big to be used as a PMP, or even a car navigation system(CNS).
이젠 PMP나 내비게이션으로 쓰기에도 너무 커졌습니다.

Sadly, the real problems haven't really been solved. Where are the apps? Where's the ecosystem? What's with half-baked Honeycomb?
안타깝게도 진짜 문제들은 해결이 안 된 상태입니다. 전용 앱은 어디에 있는지? 생태계는? 미완성인 허니콤은 어쩌고?

I hear there's already 100 thousand apps for iPad. And iOS 5 is coming around nicely, too.
아이패드용 앱은 벌써 10만 개를 넘겼고 iOS 5도 준비가 잘 되어가고 있다던데.

Then there's Samsung trying to mitigate the app problem (the lack thereof) by slapping anachronistic DMB function to Korean version...
거기에 삼성은 앱 부족 문제를 회피하기 위해 구시대적인 DMB 기능을 한국 출시 버전에 넣고서는...

And increasing price! It's even more expensive than iPad 2. I must admire the guts of Samsung for thinking this is justifiable.
가격을 올려버렸단 말이죠! 아이패드2보다도 비싸게 되었습니다. 이게 말이 된다고 생각한 삼성의 배짱은 가히 존경스러울 정도입니다.

Oh, and Samsung is touting Korean-optimized contents as a plus for Galaxy Tab 10.1. Sure. You know, that's what it said about Omnia, too!
참, 삼성이 갤럭시탭 10.1의 강점으로 한국 특화 컨텐츠를 내세우고 있더군요. 퍽이나. 옴니아 팔 때도 똑같은 소리 하더만!

At this point, I actually feel that the original Galaxy Tab would be more competitive, if it could be updated to 7-inch supporting Android 3.2.
이제 와서 보면, 차라리 원조 갤럭시탭에 7인치 지원이 포함된 안드로이드 3.2를 탑재시키면 더 경쟁력이 있을 것 같다는 느낌이 듭니다.

In fact, if the 7-inch Galaxy Tab and Galaxy Tab 10.1 were priced the same, I'd get the former.
저라면 7인치 갤럭시탭과 갤럭시탭 10.1이 같은 값이면 전자를 구입하겠습니다.

I wish Samsung for the best - competition is good, after all - but it's clear that it's still far from getting the tablet market.
삼성이 잘 됐으면 좋겠지만 (경쟁이란 좋은 것이니까 말이죠) 아직 태블릿에 대해서는 감을 못 잡고 있는 건 변함이 없네요.