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Application/Win32

Microsoft Finally DirectX 10

알 수 없는 사용자 2006. 6. 5. 10:55
MICROSOFT finally saw sense and decided to drop Windows Graphic Foundation (WGF) and replace it with the more easier and logical DirectX 10 name for its nexgen API.
It gave some details to the developers officially about its upcoming API and we know that it plans to release this API together with Longhorn. Or Visa, as we must learn to call it.The DirectX 10 API will have completely new and faster dynamic link libraries (DLLs) and is supposed to run much faster. The company decided to cut the backward compatibility with DirectX 9, 8, 7 and lower in this API but there will be a way to use games programmed for those APIs. Microsoft will enable support for DX 9 or lower games through a software layer, meaning it might run slower.The company did this to make the next API faster, it said, and at the same time will take some burden of the CPU runtime. At the same time we learned that DirectX 10 will have support for Shaders beyond Shaders, model 4.0.

It's coming with Longhorn but we learned that Shader Model 4.0 might come even before Vista.

http://theinquirer.net/?article=25902
http://www.devmaster.net.../index.php?showtopic=3903






마이크로소프트는 마침내 WGF를 포기하고 더 쉽고 논리적인 차세대 API DirectX 10 이라는 이름으로 WGF를 대체하기로 결정했습니다.

DirectX10 API에 대해서 개발자들에게 우리가 들은 애기를 약간 하자면 이 API는 롱혼(Longhorn), 아니 이제는 Vista라는 이름을 가진 운영체제와 함께 릴리즈될 것입니다.

DirectX 10 API는 완전히 새롭게 더 빠른 동적 링크 라이브러리(DLL)를 가지게 되서 애플리케이션이 더 빠르게 동작할수 있을것입니다.

회사에서는 DirectX 9, 8, 7과 더 하위 버젼과의 호환성을 배제하기로 결정했다고 합니다. 그렇지만 게임 프로그래머분들이 전 버젼에 대해서 사용하기 위한 한가지 방법이 있기는 합니다.

마이크로소프트는 소프트웨어 레이어라는 개념을 도입해서 Dx 9 또는 더 낮은 버젼의 게임을 지원할수 있습니다. 하지만 이렇게 되면 게임이 느려질것입니다.

이것은 다음 버젼의 API를 더 빠르게 만들기위해서 어쩔수 없는 결정이었습니다. DirectX 10은 CPU 실행시간에 약간 로드가 걸린다고 합니다. 또한 DirectX 10은 쉐이더 모델 4.0을 지원할것이라고 들었습니다.

DirectX 10은 롱혼(비스타 코드네임)에 탑재될것이지만 Shader Model 4.0은 비스타가 출시되기전에도 나올수도 있을것 같다고 합니다.
http://www.galexandria.c...m/viewtopic.php?p=550#550